četvrtak, 3. travnja 2008.

Slovenske vinjete

Od prvog srpnja Slovenija uvodi obaveznu uporabu vinjeta, ako se koriste njihove autoceste ili brze ceste. To znaći da se na njihovim autocestama nećemo više morati zaustavljati pred naplatnim kućicama, čime će se povečati prohodnost vozia kroz tu zemlju. Pogotovo u ljetnim mjesecima. Ali i znamo da se u Sloveniji nisu baš gradile autoceste do hrvatskih granica. Nema autoceste između Maribora i gp Macelj. Isto tako nije izgrađena autocesta od Postojne prema Rijeci, kao i brza cesta od Kopra prema Istarskom Ipsilonu.

Ali, vinjeta je za najveći broj naših ljudi jednostavno preskupa. Nude na prodaju polugodišnju vinjetu za 35 eura i godišnju za 55 eura. Za veliki broj naših građana, Sloveniju prolaze da bi se vozili dalje prema ostalim zapadnoevropskim zamljama. Takvima, kao i meni, nije potrebna nekakva polugodišnja vinjeta koja košta otprilike 250 kuna. No i kazne su ogromne. Ako se ne posjeduje vinjeta na autocestama, riskira se kažnjavanje od 1800 eura, kako sam čuo na radiju. Dakle, ja najvjerojatnije do Austrije se neću koristiti njihovim autocestama, barem dok se ne uvedu desetodnevne vinjete. Jer, siguran sam da će ih uskoro morati uvesti.
Evo nekoliko primjera koje sam pročitao na internetu koliko za koju zemlju koštaju vinjete, za osobna vozila:

SLO- godišnja 55 euro- 400 kuna // polugod. 35 euro- 260 kuna
ŠVI- godišnja 25 euro- 180 kuna // nema!
ČEŠ- godišnja 40 euro- 280 kuna // sedmodn. 8,5 euro- 60 kuna
SLK- godišnja 35 euro- 240 kuna // sedmodn. 4,5 euro- 30 kuna
AUS- godišnja 75 euro- 540 kuna // desetodn. 7,5 euro- 50 kuna
MAĐ- godišnja 145 euro- 1050 kuna // četiri d. 4,5 euro- 30 kuna
BUG (za sve ceste!)- godišnja 35 euro- 250 kuna // sedmodn. 5 euro- 40 kuna
RUM (za sve ceste!)- godišnja 28 euro- 200 kuna // sedmodn. 3 euro- 20 kuna

Broj komentara: 6:

Anonimno kaže...

a kaj drugo očekivati, pa to su ipak Slovenci...ma, bolje da ne krenem s komentarima o njima jer bi moglo potrajati...
a uostalom, kao da ima neke razlike između njihovih autocesta i ovih lokalnih - sve su iste, ništa ne valjaju...
Candyxx

Anonimno kaže...

Ma ti slovenci su glupi i iskompleksirani. Ne znam tko je njih pustio u Europu prije nas, oni su praktički najveći divljaci na balkanu, gori od Srba.

Anonimno kaže...

čao hvala ti što si digo moj broj ja sam doris hvala ti puno

Anonimno kaže...

hvala još jednom što si digo moj broj javi mi se odi jer nem para na mob pozzz željku

A&P kaže...

Hejjjj Doris. Hehe, ma nema uopče problema. Evo i ja počeo napokon objavljivati sastavke na svom blogu. I, nema nikakvih problema, javim ti se ja več. Kod mene ovih dana bila ludnica :)

Anonimno kaže...

Ko o cemu, vi o Srbima! :DDDD