petak, 29. veljače 2008.

Odličnih tisuću kubika

Neki dan je moj prijatelj kupio novi auto. Jučer je došao do mene i htio je da me provoza u svom novom autu. Automobil je nova Toyota Yaris. Izvana je to mali auto, ali iznutra uopće nije. Lijepo se može sjediti ispred i na stražnjim sjedalima. Unutrašnjost je još i široka i visoka. Jedino mislim da je prtljažnik mali. Ne znam, jer ga nisam vidio.

I lijepo se voziti u tom autiću kao suvozać. Sve je nekako prostrano. Rad motora jedva da se i ćuje. Nema naginjanja u oštrijim zavojima. Za to je djelom zaslužna i elektronika koja se dobiva i u osnovnom modelu. Prednja konzola je umirujuće tamnosive boje. Elektronski displej se nalazi na gornjem središnjem djelu prednje konzole. Mnoge informacije koje se prikazuju na ovom displeju su skrivene od suvozača. Ali zato ima pretinaca posvuda, i u prednjoj konzoli, u vratima, ispod sjedala, na mostu...
Prijatelj je nakon nekoliko kilometara stao. Dozvolio mi je da vozim njegov novi auto. No prije vožnje otvorio sam poklopac motora. Isto se otvara kao u starijim Toyotama. Poklopac motora je zbilja malen. Unutra je i motor mali. To je ona slabija verzija od tisuću kubika. Sajla gasa je smještena u aluminijsku cijev. Tanašna plastična rebrasta cijev kroz koju su stavljeni kablovi obložena je dodatnim teflonom kao termoizolator. Možda je i najbolje to što sve skupa ispod haube nije modernistički uredno.

Dok sam vozio prvo sam primjetio elektronski displej sa ogromnim brojkama o brzini. Ispod brzinomjera pojavljuju se crtice koje pokazuju broj okretaja u motoru. Volan ja za svaku pohvalu! Možda najbolji kojega sam do sada uhvatio u ruke. Iako je servo i zbilja se lagano okreće, vrlo je precizan. Osječaj preciznosti dobiva se vjerojatno zato jer je u vožnji lagano krut. Vanjski retrovizori su doista veliki. Kočnice su uvjerljive i jake. Prekidaći isti oni iz starijih modela Toyota, što mi je itekako drago jer se takvi nikada ne kvare.
Slabašan motor dobro vuće. Laganim pritiskom na papučicu gasa u drugoj brzini najedanput sam vozio 65 kmh. Motor se cijelim putem zapravo ponaša kao da želi da se još daje po gasu. Ovaj motor koji je po kubikaži isti kao u starom Renault-u 4!?! Vuče sjajno, poput motora od 1400 kubika i s osam ventila (Berlingo).

A zatim sam krenuo u Pulu. Prolazeći ulice našao sam se na uzbrdici. Po uzbrdici sam vozio sporo u drugoj. Stisnuo sam gas i auto je bez problema izvukao ovu uzbrdicu. Dakle motor u ovom autu je za normalnu vožnju gradom sasvim dobar. I štedljiv je, 5,3 litara na sto km. Osobno, oduševljen sam performansama koje pruža ovaj slabiji motor. Ipak je to motor od 1000ccm od kojega se moglo očekivati puno manje.

Nema komentara: