ponedjeljak, 25. veljače 2008.

Magla na cesti

U ovim posljednjim minutama ovog dana došla mi je na pamet ideja o čemu bih pisao. Upravo sam se vratio iz Pule autom kući. Prilično neugodno iznenađen i iznerviran. Jučer i danas traje maglovito vrijeme bez prestanka. Na vjestima govore o zabrani isplovljavanja brodova i trajekata iz Riječke luke. No u Puli je još jučer bilo maglovito za razliku od Rijeke. Znam to jer sam se jućer vraćao iz Zagreba. A vozači u Istri izgleda da ne znaju kako se ponašati na cesti kada je maglovito.
I jučer i danas sam na cestama okolo Pule primjetio da 90 posto vozača ne mari ili ne zna da se svjetla za maglu tada moraju paliti. I ne samo da masa vozača to ne primjenjuje, već sam vidio i dva policijska auta da nemaju upaljena takva jača svjetla. Jedina vozila s upaljenim stražnjim svjetlima za maglu sam vidio samo nekolicinu onih koja imaju i prednja. Dakle, očito je da se svjetla za maglu koriste samo onda kada sami vozači bolje vide cestu. Ne mare takvi toliko da ga primjeti vozač koji mu prilazi straga.

Koliko je to opasno i sam sam se uvjerio. Među prvim vozilima na koja sam naletio bez upaljenih svjetala za maglu bilo je na otvorenoj cesti Pula- Medulin. Iako sam vozio polaganijom brzinom opet sam bio dosta brži od vozača ispred. Vozilo ispred kretalo se brzinom od 40 kmh. Vjerojatno se radilo o uplašenijem i opreznijem vozaču kojega ja nipošto u takvim uvjetima nisam htio preći. Znam, prema pravilu po magli ne bi smio voziti niti presporo. Ali protiv brzine nisam imao ništa. Protivim se jedino što ga se slabo primjeti, a ja sam u tom trenu bio 20 kmh brži od njega.

Na ulazu u grad, na otvorenijem djelu ceste, gdje postoji ulična rasvjeta tek sam slučajno primjetio da je sto metara ispred neko vozilo. No svaki put kada bi vozilo prolazilo ispod rasvjetnog tjela, svjetla od auta bi nestajala. U tim trenucima nisam bio siguran na udaljenost do tog vozila. Par sekundi kasnije, na semaforu shvatio sam da je to policijski automobil. Pitaš se 'ko je tu lud.

No najgore je bilo na pulskoj obilaznici koja je osvjetljena uličnom rasvjetom. I ponovo sam vozio sporije od največe dopuštene brzine. Na moju sreću, davno prije semaforiziranog raskrižja sam počinjao sa koćenjem. Na semaforu je crveno svjetlo i ja lagano i dalje koćim. Najedanput, nekih 30 metara ispred sam ugledao crvena svjetla od vozila koja stoje ravno ispred mene. Sad sam morao i jaće kočiti što mi na sreću nije bilo teško. No kada sam stao, iz prva se vidjelo da je to neko veče vozilo. Bio je to autobus.

Najvažnije je da se, kada je maglovito upale stražnja svjetla za maglu. Osobito je to važno ako iza sebe ne vidiš nikakvo vozilo. I kada je slabija magla to je pametno učiniti. Tek kada je vozilo iza kojih 50 metara svjetla za maglu se mogu ugasiti. A kada nema magle, ovakva svjetla ne smiju biti upaljena. Dobro bi bilo da 'ko god pročita ovaj post samo spomene vozaćima o svjetlima za maglu.

Nema komentara: